Nočný Tematín

Sobota 13:00 kontaktujem Zajaca (Fera) a overujem si, či platí večerný program,…prespanie na zrúcanine Tematín. Počas týždňa niekoľko dní pršalo a na dnes hlásia -6°C, vietor okolo 30m/s, čo pre nás predstavovalo ideálne počasie 🙂 (ako poznamenala moja polovička: ,,počasie pre bláznov“).

Pozerám na hodinky, 17:20, vyrážam po Zajaca. V momente kedy vychádza z bytovky, je mi jasné, na čo som zabudol… Moja Liberty (fleece bunda) ostala doma na stoličke. Chvíľka rozmýšľania, či to dám len v termo tričku  a vojenskej blúze, ale nakoniec som sa rozhodol, že sa ešte vrátim domov po bundu. Necelá hodinka cesty a vystupujeme na Bezovci.

Cesta na Temantín

Počasie je zatiaľ veľmi prívetivé, takže hádžeme batohy na chrbát a ideme cez osvetlenú zjazdovku, užívajúc si posledný (technický) sneh hore na hrebeň. Cestou hore stretávame na hrebeni vlekára, ktorý si nazúva lyže a pýta sa nás kam máme namierené,…S trochou nedôvery mu hovorím, že ideme smer Tematín a ďalej… Na hrebeni prechádzame postupne na lúku a vchádzame do lesa, kde nám už nestačil svit nočnej oblohy, zapol Zajac svoju baterku. Na ďalšej lúke pri opustenom strome skúšame naše taktické baterky – Zajacovu homemade upgrade baterku a moju novú Olight Valkyrie PL-II,…výsledok bol jasný a ja som s mojou novou hračkou plne spokojný… Pokračujeme ďalej…až prichádzame pod Tematín.

Nočný Tematín

Zajac ukazuje prvé miesto, kde by sme mohli rozložiť naše hamaky. Celkom sa mi to miesto pozdávalo aj s ohniskom. Rozhodli sme sa ale pozrieť i na zrúcaninu, či tam nenájdeme niečo lepšie na nocľah. Po príchode na hrad teda zrúcaninu Tematín, ktorá je v rekonštrukcii nachádzame ohnisko s lavičkami. Zajac nadšene zahlásil, že spíme tu. Rozhodol sa. Vravím si, prečo nie? Na lavičke som už dlho nespal 🙂 Zhadzujeme batohy, zakladáme oheň (aj keď sme podcenili prípravu dostatočného množstva suchého dreva) oheň sme po menšom boji udržali. Ja som si vyskúšal môj nový varič Primus, na ktorom som si uvaril večeru. Postupne som si ľahol do spacáku a vychutnával si nočný výhľad na oblohu a panorámu dedín a miest pod hradom, ktoré pekne dokresľovali nočnú atmosféru. Vietor začínal pomaly naberať na sile, ale to som už zaspával v spacáku. Zobudil som sa tesne pred budíkom o 06:00, keďže som chcel stihnúť východ Slnka. Počasie bolo pekné, ale vietor nám dokazoval svoju silu. Zbalili sme batohy, prezreli si zrúcaninu a rekonštrukčné práce. Vybehli sme na výbežok, kde sme si vychutnali východ Slnka a zamierili sme späť na Bezovec.

Cesta dole…

Cestou späť ma zarazila kopa smetí a bordelu, čo ľudia nanosili na lesa. Takže z tohto nášho tripu som si odniesol ideu nosenia záložnej igelitky na smeti, a tie ktoré nájdem proste z lesa odnesiem. Aspoň takto pomôžem svojou trochou k čistejším lesom. Zajac si určite odniesol skúsenosť, že na výbave sa šetriť neoplatí a radšej raz zainvestovať ako kupovať jednu vec dva krát.

Takže Zajac ďakujem za účasť na tripe a teším sa na ďalší,…